Yeni Sınav Sisteminde Okul Puanları
Selam
Size daha önce söylemiştim, yeni sınav sistemi ile alakalı soruları buradan cevaplamaya çalışacağımı. Bu yazıda size okul puanları ve katsayılar hususunda ışık tutmaya çalışacağım.
ÖSYM Başkanı Ünal Yarımağan bir açıklama yaptı ve katsayılarla ilgili 3 ihtimalden bahsetti.
1. Okul puanı hesaplanırken katsayılar birbirine yaklaştırılacak.
2. Okul puanı hesaplanırken katsayılar eşitlenecek.
3. Okul puanı hesaplanırken katsayılar şimdiki gibi kalacak.
Gördüğünüz gibi komik bir durum söz konusu. Bütün ihtimallerden bahsetmiş, anlaşılan açıklamak istemiyor erkenden. Ama konferanslarda söylenen şu: katsayılar birbirine yaklaştırılacak.
Sonuç olarak imam hatip, meslek ve diğer liseler arasında okul puanı fark olmayacak. Ya da sayısal okuyan bir öğrenci çok az bir puan kaybıyla sözelden bölüm tercih edecek.
ne kadar iyi demiş ki,
11 Haz 2009 11:03 am
12443026608
abdullah demiş ki,
30 Mar 2010 5:47 pm
merhaba arkadaşlar bi sey soracam anadolu meslek lisesi cıkıslıyım daha önce bana ortaöğretim72.800 puan geliyordu ağırlıklıortaöğretim 82.000 şuan sınav sistemi değişti bilgisayar bölümünü tercih edecem şuanki okuldan gelen puan aralığı 0-100 arası dio kaç gelir bide anadolu meslek bölümü mezunu ekleseler beni memnun olurum net bilgi alım die abdullah.4.7@hotmail.com
havsa demiş ki,
28 Haz 2009 5:40 pm
kardesım meslek lısesının kendı alanını tercıh ettıgınde elde ettıgı ek puanı nolacak
kübra demiş ki,
26 Tem 2009 2:32 pm
herkes için katsayı puanı artık 0.15m meslek lisesine giden öğrenciler eğer kendi alanlarını seçerlerse katsaı puanları 0.16 ile çarpılacak
aykut demiş ki,
02 Ağu 2009 7:03 pm
kardeş eski sistemde 0,8 iLe çarpıLan puanımız artık 0,15 ile çarpılacak meslek lisesi ögrencileri kendi alanında ki böLümü seçmek istersede bu 0,15 lik puan haricinde 0,6 lık puan eklenecek
esra demiş ki,
29 Haz 2009 12:48 pm
merak ettiğim bişi var.okul puanının etkisi çok çok azaldı ya bu sisteme göre.normal puan 0.3 ile çarpılıor artık.bizde 0.8 idi.bu sene grdim öss ye ben.tercih yapıp yerleştikten sonra tekrr öss ye giren öğrencilerin okul puanları tekrardan mı 0.3 ile çarpılıcak.geçen sene yerleşipte tekrr giren oldu bu seneki öss ye okul puanları deişmemişti.2010 da nasıl olcaını da biliormusunuz??
Anonim demiş ki,
12 Tem 2009 2:57 pm
hayır bilmiyorum
onur demiş ki,
02 Tem 2009 4:08 pm
şu okul puanlarının düşüp düşmemesi ne zaman belli olacak
büşra demiş ki,
04 Tem 2009 2:28 am
abicim bunlar nezmn belırlemeyı düşünuyo dalga mı geçiyolar bizzmle artq belırlensın bızde ona gore davranalım yetr artq öss sınavına grnje mı belırlıcekler anlamadımki:\
geko demiş ki,
23 Tem 2009 3:51 pm
ya gercekten kalktı mı bu kesınbıse yok ki :S:S
büşra demiş ki,
04 Tem 2009 2:29 am
kesin bi bilgi yok mu ortda bırıside çıkıp demıyoki kesin kldı hepp kalkıyoo kalkack hanı nerde:D
şafak demiş ki,
04 Tem 2009 4:32 pm
ya benim merak ettiğim bi konu var şimdi okul puanı düşünce bölüm puanları da düşecek demi mesela farzedelim ben öss den 250 puan aldım tm bölümünden mezunum okul puanım 70 0.3 le çarpınca 20 civarı puan gelecek 270 puanlada bir yere giremem ne olacak bundan snra bilen biri varsa lütfen bu sitede açıklasın arkadaşlar
şafak demiş ki,
04 Tem 2009 4:37 pm
hadi arkadaşlar biri bana cvp versin
Anonim demiş ki,
06 Tem 2009 9:20 pm
indirsinler şu okul puanını çok iyi olur işin içine fesat karıştıranlar var (torpil)
ramazan demiş ki,
10 Tem 2009 7:02 pm
çok saçma daha fazla saçmalıyamadınız mı?=
selma demiş ki,
11 Tem 2009 8:15 pm
bence tamamen etkisiz olmalı cünkü cok adaletszlk yapan okullr mvct ltfn tamamn kaldırlsn ltfn!
Anonim demiş ki,
21 Tem 2009 4:52 pm
O ZAMAN OKULUN NE ANLAMI KALACAK?4 SENE OKUYORSUN O ZAMAN LİSE DİYE BİŞEY KALMAZ.ANCAK TERCİH DÖNEMİ BAŞLAMASINA RAĞMEN HALA SİSTEMİN KESİNLEŞMEMEMESİ GERÇEKTEN SAÇMA!!!
Anonim demiş ki,
12 Eki 2009 8:14 pm
okul puanı tamamen kalkmalı bölece herkes eşit olur lisenin önemi kalkmaz çünkü sınavda sorulan sorular liseden mecbur dersine çalışacak lisedekiler isterse çalışmasın kendi bilir
)
gamze demiş ki,
12 Tem 2009 3:20 pm
hey allahm yaaa bu ne lan böle öss öss bncede kaldrsnlar okl puanını bn ii kopya çekemiorm die yada öğretmn çocuğu deilm die düşk puan mı alcm şimdii ? !!
cabir demiş ki,
17 Tem 2009 10:52 am
okula hiç gelme o zmn dersaneler sana bol not verir………
Anonim demiş ki,
12 Tem 2009 10:16 pm
ne kadar iyi demiş!!!!!!
resmen sürünüyoruz .saçma sapan şeylerle hayatımızı karartıyolarrrrrrrrr……..
mustafa demiş ki,
13 Tem 2009 11:39 am
ya şimdi ben tm öğrencisiyim ama seneye hukuk tercih ederken say öğrencisi daha şanslı olacak madem öyle o zaman tüm alanları sayısala kaydırsınlar böyle saçma şey olmaz
KÜBRA&ASLAN demiş ki,
13 Tem 2009 4:06 pm
NE BU YYYYAAAAAAAAAAAAAAAAA 2009 OKUIL PUANLARI YOK
bekirfatih demiş ki,
14 Tem 2009 12:21 am
ben deniz harp okulundan ayrıldm.deniz lisesi(askeri lise) mezunuyum bna 57 puan gelio u asıl sacma sapan bi iştir.280 ham yaptım 57 okuldan gelince hiç bir halt edemiorum.ösym hata yaptının farkında ama deiştiemiolar.ben normalde bornova anadolu lisesini kaznmıstım oaranın sonuncusu bile 72 puan alıo bu nasıl saçma sapn bir iştir ya
qözde demiş ki,
14 Tem 2009 2:03 pm
ya arkadaşlar bn sayısal öğrencisiim ama dili de istiorum..özetlemek gerekrse bn sayısal alanda ilk sene istediim başarıyı elde edemzsem dier sene dilden terch yapabilrm ama çok çalışıp bütün açığımı kapatmam gerekr. . .okul puanları da artık azaldı örneğin 40 puan alacak kişi 15 puan alacak artık. .bildiklerim yalnzca bu kdar :S
ezqi demiş ki,
14 Tem 2009 6:20 pm
bnde arkadasın bırısının sordugu soruyu merak edıorum ama arkadasa cvp gelmemıs bn meslek lısesınde bılgısayar bolumundeyım bolumumle ılgılı tercıg yapdıgım ek puan gelıodu artık olmucak mı anlamadım kı.!
qözde demiş ki,
14 Tem 2009 11:25 pm
ezgicim ddm ya sn yne alcaksın puan ama sdce okul puanlarnn katsayıları düşürldü duruma göre de okul puanlarnda azalma görlcek. . . . . .
qözde demiş ki,
14 Tem 2009 11:27 pm
snn ddklerin yne bi say.yda tm öğrencisyle aynı yola çıkıoo. bzde puan alıoduk ama düşürldü yani artık okul esksi kdar önemli görülmeecek…bzim okul puanlarn katsayısı ne kdar düşürüldyse okullaarn puanında da o kdar düşüş görülecek yaniii..sn canını skma cnm:D
ugur demiş ki,
15 Tem 2009 11:50 am
bn 2009 da öss ye girdim ve bir bölüme yerleşeceğim ancak istediğim bölüme giremediğim için tekrar 2010 da da sınava gireceğim puanımda herhangi bir düşme olacak mı?eski sistemde yerleşenler diğer sne girdiğinde puanı düşüyordu
Begüm demiş ki,
02 Ara 2009 6:37 pm
Ewt ben de merak ediyorum bunu. 2009 öss de yerleştim ancak pişmanım şuan okuduğum bölümü seçtiğim için. Eğer katsayılar eşitlenirse bize faydası olucak mı? Okul puanı yarı yarıya düşüyordu kazanma şansı kalmıyordu. Peki şimdi ne olucak?
isimsiz demiş ki,
15 Tem 2009 12:59 pm
okul puanı tamamen kaldrlmasada etkisi çok çok az olmalı etkisi arttkca adeletsizleşiyo.
tubanur demiş ki,
15 Tem 2009 3:48 pm
ya okul puanlarında bir değişiklik yapmayın daha fazla saçmalamayın
öznur demiş ki,
20 Tem 2009 11:17 pm
katılıyorum
hatice demiş ki,
15 Tem 2009 4:24 pm
ya bence okul puanları kaldırırsın bezı liseler sırf öğrencileri erleşsin die bol bol sözlü kullandırtıolar öğretmenlere bazılarıda gramla vermiolar biz sözlü notu alıpta karneye yüksek puanla düşüremeyncede okl puanımız az gelecek diğer liselerde ise benden daha az çalışan 70-80 civarında puan alırken ben 55-65 civarında alacm ham puanım nekdr ii olsada okul puanı yüzünden tercih yapamıyacm lütfen okul puanı kaldırılsın.. biz sınavdaki başarımızla gidelim..
öznur demiş ki,
20 Tem 2009 11:28 pm
çoğu anadolu ve fen liseleri düz lisedeki öğrencileri küçük düşürüyor..Ben düz lise mevzunuyum sestetdğin okulların birinden mevzun oldum.Dediğin şeylern bi kısmı doğru bazı okullarda gerçekten çalşmayan öğrencilere gereğinden fazla tölerans gösteriliyor bu ayrım bence daha çok anadolu ve fen lislerinde oluyor öğrenci össye iyi hazırlansın diye öğretmenler sınavlarda öğrencilerine fazladan kolaylık sağılıyorlar bu anadolu ve fen liselernde.Kendi adıma konuşuyorum ben okulda derece yapmak için gecemi gündüzüme kattım 2-3AY ayağımda ciddi bi sorun yaşadım ama yine de derslerime çok çalştm ve başardım bu hocalarımın sayesinde değil kendi başarımla oldu ve okuldan da ban 79 geldi çünkü ortalamam 100 puan üzerinden 95 küsürdü sence 79 gelmesi normal değil mi?düz lise olabirim ama gördüğün gibi çalışkan bi öğrenciyim bilmem anlatabiliyomuyum…
hatice demiş ki,
15 Tem 2009 4:30 pm
ya bide ben şuanda anadolu lisesinde okuyorum arkdşlarımda okul puanı yüksek olması için düz liseye geçiş yapıolar ve bende şuanda düz liseye geçsem o okuldaki tm alanında okul birinciliğini elime alabilirm yani düz lise geçiş fikri banada sıcak gelio hele 2010da sınava girecm aklıma takılan benm bildiğim anadolu lisesinin bu sınavlarda artı puan getirmesi lazım arkdşlarım artık puan fln gelmio yani düz liseyle bi farkımız kalmamış böyle bişy varmı acaba bilen varsa söylesn lütfen ?
banu demiş ki,
15 Tem 2009 4:46 pm
ben bu sene gırdım öss ye okuldan gelen puanla bu sene bır yere gırsem seneye tekrar öss ye gırdıgımde okuldan aldıgım puan sayılmayacak mı????
tuğba demiş ki,
15 Tem 2009 8:42 pm
şu okul puanı kalksa haklıyla haksız ayrılacak eşitlik gelecek kimileri torpille takdir teşekkür alıyor haksız yere ben lise 3 öğrencisiyim çok haksızlıklar dönüyor ortalıkta eğer okul puanı kalkarsa eşitlik gelecek herkes bileğinin hakkıyla alacak üniversiteyi o zman görürüz takdir teşekkür alanları nasıl kazanamıyolar:D:D:D:D
qözde demiş ki,
15 Tem 2009 9:25 pm
össye grmiş olan arkadaşlar bidaa denersenz puanınz düşecek sizlerin ama bzim henüz kesin bi bilgmz yok yök henz kesin bi krar açıklamadı…okul puanları düşürülrse de hrkes yne hakkettiini alacak merak etmeelim:D:D:D:D
deniz demiş ki,
22 Tem 2009 1:08 pm
ben bu sene girdim öss ye.bu sene tercih yapsam seneye bi daha girsem puan düşcek mi normalde 2 yıl bekleniyor ya.şimdi nasıl olcak
ayşe demiş ki,
16 Tem 2009 11:55 pm
yha okul puanı kaldırlmasın okadr sene boşunamı çalıştık yazılılar aaasinr oldum:s
isimsiz demiş ki,
21 Tem 2009 4:56 pm
katılıyorum ya o kadar sene boşuna mı çalıştık ? 2 senedir gecemi gündüzüme katıyorum okul birincisi olayım da obp m yüksek gelsin diye. Asıl okul puanı kalkarsa adaletsizlik olcak. 4 sene çalışan öğrenci çalışmayanla bir tutulcak!
aga demiş ki,
02 Ağu 2009 2:23 am
asıl haksızlık okul puanında madem 4 sene çalıştın çalışmayanı da oturursun össde ham puanla yersin tabi yiyosa.
kübra demiş ki,
13 Ağu 2009 12:43 pm
ayse o kadar yıl calıstıgnı snavda gosterırsn okul puanına ne gerek var
isimsiz demiş ki,
17 Tem 2009 1:57 am
ya arkadaşlar yok bunca yıl boşuna mı ccalıştık demeyin zaten calıştıysan össde belli eder kendini hem neden bu kadar okul puanın etki etmesini istiyosunuz anlamış degilim zaten herkes eşit işte cık meydana goster kendini bunun kadar guzel bişi var mı bu arada bana gelen okul puanı 76
cabir demiş ki,
17 Tem 2009 10:55 am
dewlet daha öğretmenine güvenemediği için okul puanlarını düşürüyor…..bizim sucumuz ne…….eğitim sistemimiz berbat….
qözde demiş ki,
20 Tem 2009 6:36 pm
sanmıorm bu deişiklik kdar harika bişi görmedm bnu anlıcaksınz szde arkadaşlar. .
öznur demiş ki,
20 Tem 2009 11:15 pm
bence okul puanı çok dikkate elınmalı.Çünkü ozaman okula okadar ağırlık verenlere haksızlık yapılmş olur ösym başkanından ricam öss taban puanların yeterince düşürülmesidir
süleyman demiş ki,
21 Tem 2009 2:28 pm
ah şu okul puanları var ya yaktı beni iyi ham çekmeme rağmen istediğim bölüme gidemiyorum okul puanları yeni sisteme göre ne olacak ona göre tercihlerimizi verelim insanda biraz sorumluluk olur açıklayın bir an önce şu lanet okul puanlarını da ona göre tercih verlim zaten okul puanları iyi planların hemen hemen yarısı bedavadan
ersin yıldız demiş ki,
21 Tem 2009 7:51 pm
okul puanları inşallah eskisi gibi etkileme z
kübra demiş ki,
13 Ağu 2009 12:41 pm
inş hıc etkılemez ersn
rajkow demiş ki,
21 Tem 2009 8:45 pm
abicim okul puanı tamamen kalksın burası türkie üçkağıtçılığın allahı yapılıo kaldırın şu okul puanını
mimeeee demiş ki,
22 Tem 2009 12:04 am
yaa bn bu senede tercih yapmadım seneye puanmı kaybetcemmm kesin bir bilgimi buu ona göre tercih yapıım ozmnnn
ilyas demiş ki,
22 Tem 2009 2:46 am
arklar b en öss turkıye 20 (say 2) ilyas bulut öss yenı sıstemle cok ıı bır ıs yaptı
yenı sıstemde en yksek 500 en dusuk 100 puan olacak okulun verdıgı puan 20 40 arası degısecek bu da ogrencı ıcın cok ii oldu
kübra demiş ki,
13 Ağu 2009 12:40 pm
umarm oledr ılyas ama yne de su okul puanları kalksa daha bı ıı olck sankı
fuat demiş ki,
22 Tem 2009 12:56 pm
AQ ağzı olan konsuo kimsenin bi bok bildiği yok haa ağzımı bozmiem diyom bozduruyonuz arkadaş adam gibi araştırıp öle yazın buraya dallama budaklama mantıkla kafanıza göre takılmayın…….
deniz demiş ki,
22 Tem 2009 1:01 pm
ben bu sene tercih yapsam seneye bir daha girsem okul puanının önemi olmadığı için puanım düşcek mi?normalde 2 yıl bekleniyordu puan düşmesin diye nasıl oldu şimdi?
kübra demiş ki,
13 Ağu 2009 12:39 pm
deniz hepımızn yokun acklamalarnı sabrsızlıkla beklıorz umarm okul puanları kalkrda bz de rahat bı nefes alırz
tuğçe demiş ki,
10 Eki 2009 8:24 pm
sen hc unvrstye grmdn heraldee okul puanı kalkarsa zor grerrsn unvrstye
tuba demiş ki,
22 Tem 2009 1:09 pm
ya bu okul puanları dusurulecek dıyorlar ben 2010 da sınava gırecegım benım gerıde 4 sene boyunca çalıstıklarım bosamı gıdecek ben okul puanıma guvenıp gece gunduz calıstım sınıf bırıncısı oluyorum her sene bu ne kardesım bunu yapan kısıler hıcmı dusunmuyor benım emegım 4 yıl calıstıgım gunler bosamı tamam yenı sıstem guzel ama ınsanların yaptıgı sey yıne burdada oldu kepceylen verdıklerını kazanlan geri aldılarrr:s:s:s
kübra demiş ki,
13 Ağu 2009 12:37 pm
yok tubacm nıe gtsn öss de olmasa da snavda işine yarar
esra demiş ki,
22 Tem 2009 1:12 pm
Yeni sistemdeki en yüksek puan ÖSS’deki gibi 300 değil 500 olacak. AOBP’ler ise 100-0 arasında değil 500-100 arasında hesaplanacak. Katsayıların 0.15 olması ile okuldan gelecek en yüksek puan 75, en düşük puan 15 olmuş olacak. Böylece okulun etkisi de azaltılmış olacak. 500 puana en fazla 75, en az 15 eklenecek. Böylece mevcut sistemdeki okulun yüzde 21 etkisi yeni sistemde maksimum yüzde 17’ye indirilmiş olacak.
shevek demiş ki,
22 Tem 2009 5:59 pm
2010 öss de aobp hesaplaması 2009 a kadar olan hesaplamaların olduğu gibi alınıp 100-500 aralığına oturtulmasından ibaretse eğer ortaya şöyle bir sonuç çıkacaktır: bu yıl ham puanı aynı olan iki kişi arasındaki yerleşme puanı arası, 2010 össye girmeleri takdirde ve de aynı ham puanı almaları durumunda 2010 öncesine göre daha çok açılacaktır.diyelim ki 2010 mf3 sınavı sonucu bütün soruları yapıp 500 ham puan alan iki kişi olsun.birinin aobpsi (bugüne göre 100)500 diğerininkise (bugüne göre 80) 340 olacaktır.0,15 ek katkı hesaplandığında(75-51=) 24 puan fark olacaktır.oysa 2009 say2 de bu fark(80-64=) 16 puandır.Yarımağan’ın anlattıklarından şimdilik bu çıkmaktadır:”Amacımız ilk 30 bini ayırmaktır” demiştir kendileri bugünkü basın toplantısında.
ercan demiş ki,
02 Ara 2009 3:35 pm
ya arkadaşlar lütfen bilen cevaplasın ben bu sene marmara unv coğrafya öğretmenliğini kazandım ama bu sene yani 2010 da tekrar sınava girecem peki girersem puan kırılacak mı kırılacaksa ne kadar kırılacak hani normalde iki sene bekleniyor ya bu sene de aynı mı olacak lütfen cevap???????????*
Anonim demiş ki,
22 Tem 2009 1:43 pm
eğer 2010 dq şampiyon olacaksan ismini söyle seneye teyit edelim
ASLI demiş ki,
23 Tem 2009 10:31 am
SELM BEN TM ÖĞRENCİSİYİM AMA BU ÖSS SISTEMİNİN DEĞİSİP DURMASI BENİ RAHATSIZ ETTİ.İÇİMDE HEP YA KAZANMAZSAM DUSNCELERI OLMAYA BAŞLADI.ARTIK SİSTEM DEĞİSİP DURMASIN,BEN ÖĞRETMN OLMAYI DÜŞÜNÜYODM AMA OKUL COK AZ PUAN VERECEK.4 YIL LİSE BOSUNA MI OKUDUK.LUTFEN HAYAT SARTLARI ZORALDI .EMEĞİMİZ BOŞUNA GİTMESİN.SÜREKLI DERS KAYGISI BENİ BUNALTTI.ÖĞRETMEN DGL ÖLMEYİ DÜŞÜNÜYORM ARTIKKKKK.BIZM RAHAT RAHT GEZMEYE EĞLENMEYE HAKKIMIZ YOK MU???DERS DERS NEREYE KADAR SESİMİ DUYUN.RAHAT YASAM İSTIYORUM
sibel demiş ki,
14 Ağu 2009 12:31 pm
aslı sana gercektn katılıorm bz 4 sene bosuna mı calıstk yaaa şahsen bz okul puanına güvenyorz kalkmasn bence de okl puanları
seda demiş ki,
24 Tem 2009 11:50 am
arkadaşlar ben bu sene öss ye girdim okul puanım 73 falan.eğer ben bu sene bir yeri tercih edip okursam seneye bu yeni sınava girdiğimde okul puanım nasıl olucak yine çok düşücekmi önceki gibi.nesıl olucak.bu sene hiç tercih yapmadan seneye bidaha girsem ozaman okul puanım nasıl olur.bu konuda bilgisi olan arkadaşlarım varsa lütfen bana yardımcı olabilirlermi.
seda demiş ki,
24 Tem 2009 11:59 am
arkadaşlar lütfen bilen varsa cvp yazsın bekliyorm
ezel demiş ki,
24 Tem 2009 6:45 pm
Bence okul puanın etkisi sıfırlanmalı,bunu neden istemiosunuz anlamıorum,tamam okul birinci olabilirsiniz ama bunun karşılığını çözdüğünüz sorularda görürsünüz ztn,bn düz lisede okuorum,öğretmenlere yalakalık yapmıorum die okul puanım düşük mü qelsin yani? Kimse bizim geleceğimizle oynamasın,okul puanı kalksın,herkes 4 yıl boyunca çalıştığının hakkını sınavda alsn…
kübra demiş ki,
13 Ağu 2009 12:34 pm
bnce de ezel snı sopnuna kadar desteklıorm resmen hayatmızla oynuolar
yasin demiş ki,
24 Tem 2009 6:52 pm
ezele katılıyorum dogru cumleler kurmus….
sezgin demiş ki,
25 Tem 2009 3:25 pm
ya bu sistemde okul birincisien gelecek puan değişcekmi değişcekse kaç olcak
seda demiş ki,
25 Tem 2009 4:55 pm
bencede haklısınız.okul puanı kalksın ama ortada bi gerçek var okul puanı kalkmamış.şu benim puan işi ne olucak.sizce tercih yapmalımıyım puanım çok düşermi yoksa hiç tercih yamayıp seneyemi gireyim.
kübra demiş ki,
13 Ağu 2009 12:32 pm
valla seda bn yaptım bı yer de geldi ama kimse gitmtm taraftarı deil seneye bıdeha hazrlancm 30 puanm düştü yani snn anlıycan bi nevi hayatm kaydı o yüzdn smdi de gece gündüz okul puanları düssün die dua ediorm
kübra demiş ki,
13 Ağu 2009 12:33 pm
hatta okul puanlareı kalksn die
hümeyra demiş ki,
25 Tem 2009 11:07 pm
öncelikle herkese merhabalar ya arakadaşlar allah askınız bırısı dogru duzgun net bır sekılde açıklasın herkes bır yorum yapmıs ham puan 500 olcak en fazla onu anladdım ama bu okuldan gelecek puan nolcak yukarı yazmıskı bı ark.40 puanı olana 15 puan gelcek e ole oldugu zmn 20 puana 7.5 puan denk gelıyor ee tam puan 100 olduguna gore 7.5 çarpı 5 37.5 oluo 75 uzrınden dusunun yanı benım okuldan gelen puanım 64 ayrıca duz lıse mezunuyum ea-1 273 ea-2 265 2 yıllık tercıh yapmıcam yenıden denıcem sımdı benım bıldıgım su sekılde hesaplanıo 100 le 0.15 çarpıldıgı zaman 48 oluyo ee eskıden bana 80 uzerınden 64 gelıyodu yanı su an 16 puanım gıtmıs oluodu ama yenı sıtemde 48 olunca 75 uzerınden tam 27 puanım gıdıyo tam 11 puan daha fazla kırıyo ya bırı tam dogru net açıklasın ben avantajlıyım bır duz lıselı olarak yoksa dezavantajlıyım ynaı arkadaşlar okul puanıda onemlı ama ben soyle dusunuorum 2 kısı vardır bırıne 48 gelmıstır o ben oluorum bıde 75 gelen vardır aramızda 27 puan var o ham 400 almıstır ben 427 almısımdır aramızdakı açıgı netlerımle kapatmısımdır yenı sıstem benı yıldırımaz çalışcam kazancam calıstıktan sonra yapar herkesss çalışın gerısını alaha bırakın zaten kısmetse olucaktır ama sordugum sorularada cevap verın lutfeeeeeeeennnnnn herkese iii gecelerr dılıyorummmm
meltem demiş ki,
26 Tem 2009 9:56 am
ya şimdi okul punının öss ye etkisi yüzde kaç olacak
kübra demiş ki,
13 Ağu 2009 12:29 pm
meltemcm hedefleri braz daha yüksek tutalım bnce etkisi kalkmalı:d
meltem demiş ki,
26 Tem 2009 10:04 am
ya arkadaşlar lütfen biri net bi açıklama yapsın.Ben TM öğrencisiyim ve 2010 da sınava gircem hukuk istiyorum ama yeni sisteme hangi puan türünden öğrenci alacaklarını onlar açıklıycak tamam da ne zaman. BİRAZ ÇABUK OLSUNLAR ONA GÖRE ÇALIŞICAM.
ahmet demiş ki,
28 Tem 2009 10:15 pm
ye bence bu okul puanını düşüren yökten ALLah razı olsun okuldan gelen bi puan yok en azından yüksek okul puanı olan anadolu liselerini yakalama şansımız olcak TŞK yökümüz sen çok yaşa..bizimde bi şansımız olsun……tşk tşk tşk…….yöküm okul puanını kaldır Allah ne muradın varsa versin
:D:D:
kübra demiş ki,
13 Ağu 2009 12:27 pm
hakket yök okul puanı kaldr okuyum bi yerde calısmaya baslaym aldıgım maası fifti fifti bölüşcem:d
ahmet demiş ki,
28 Tem 2009 10:21 pm
yeri gelmişken ezel kardeşin düşünceleri çok mantıklı sıfırlansın herkez hakını alsın benim gibi okuldan 54 puan gelen bi ögrencinin de bi şansı olsun….Ağzına saĞlık ezel…….Her şey gönlünüzce olsun. Sevgiyle Kalın Hoşcakalın….
kamil demiş ki,
28 Tem 2009 10:41 pm
Tugba sana gecmiş olsun düşük puan alan kişilerinde okuldan bi şansa ihtiyacları vardır cünkü okula giderken ben düz lise mezunuyum bizi biliclendirmedi kimse okul puanımız düşük geldi..bizimde şansa ihtiyacımız olmadıgını neden söylüyosun iyi calışmışsın öss de göster kendini…herkes kendini düşünür olmuş..:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:((:(::( Bizide yök düşünüyo Başımızdan eksik olmasın
kübra demiş ki,
13 Ağu 2009 12:25 pm
yök de bzi Allahtan düsünüo bide düsünmese ne olurdu düsünmek ble istemiorm
şerife demiş ki,
29 Tem 2009 4:24 pm
bence bencil davanmayın okul 3.cüsüyüm sırf ek puan için 4 sene çalıştım ama okula yönelik…. son sene öss ye yönelik çalıştım ama aynı zamanda yazılılara yüklenmek zorunda kaldım siz diyorsunuz ki sınavda göster kendini sizce bu sistemle ne kadar gösterebilirim hocalarının kalitesi çok önemli bizim hocalar ezberciler,artı öss ye yönelik olmayan edebiyat gibi bi dersimiz var her yazılıya 67-80 sayfa ve bir sürü ezberle yazılıya giriyoruz bir sayısalcı olarak o ders bnm öss de ne işime yarıyacak günlük hayatta da bana peyami safanın çocukluk gençlik ve edebi yasantısını soracak degiller işte çalışan arkadaş bunun gibi sıkıntılara katlanmak zorunda kalıyor ama çalışmayan da derslerde test çözüyor sonuçta benm çektiğim sıkıntı yüzünden ve senin galesizliğin yüzünden bana gelen puan fazla oluyor durumun böyle olmasının adaletli oldugunu düşünüyorum diğer türlü okula vverilen önemdüşer ve herkes at yarışında bulur kendini…hocaya verilen önemin degerinin azalmaması için bunun böyle olması gerekiyor….
sibell demiş ki,
31 Tem 2009 5:50 pm
meslek liseleri yeni sınaw sistemine göre 2 asamalı sınawda kendi bölümlerini seçerlerse 2 sınawa grmeleri gerekiomu ???
seda demiş ki,
01 Ağu 2009 8:26 am
şerife kardeş şimdi daha ii düşünüyorumda vallaha çok haklısın.çok güzel söylemişsin ağzına sağlık.bende sayısal öğrenciyim aynı sorunları bende çektim.ben hep cok çalıştım ama hiç çalışmadan sınıfı geçen arkadaşlarımda çok oldu.okul puanı kalksa benle onlar aynı olucaz.ozaman hani nerde benim çalıştıklarım çok büyük haksızlık olur.kaldırılmasın tabiki.hatta etkisi daha çok olsun.lisede çalışanla çalışmayanın farkı olsun.
seyda demiş ki,
02 Ağu 2009 10:32 am
arkadaslar yani artk 80 vermiyo deilmi 1. ye benm duyduğm 20 en fazla dğrumu bu dğruysa muhtesem olmus:)
enes demiş ki,
03 Ağu 2009 2:36 am
en fazla 75 gelicek arkadaşım eskiden 300 üzerinden 80 di en fazla buda %21 etki demek oluyodu
şimdi ise 500 üzerinden 75 buda %13 oluyo etkisi azalma olayı bu herkes kendi kafasından bişeyler sölüyo ne kadar saçma bi site burası ya …….olayın özü bu işte yok birinci 20 alıyomuş falan muhabbetleri yalan
AHMET demiş ki,
04 Ağu 2009 8:19 pm
YAÜNİVERSİTE KAZANIPTA SINAVA GIRENLERIN KAT SAYILARI NE OLACAK
pınar demiş ki,
06 Ağu 2009 2:05 pm
ben bişeyi cok merak ediyorum össde birinci olmak için bütün soruları tam cevaplamak yeterlimi yoksa okul birinciside olmak gerekyormu yani bütün soruları doğru cevaplamış ancak okul puanı 80 değilde 78 olan biri birinci olabiliyormu ??
pınar demiş ki,
06 Ağu 2009 2:09 pm
BİLEN BİRİ CEVAP YAZSIN LÜTFEN TAKİP EDİCEM BEKLİYORUM
Murat demiş ki,
07 Ağu 2009 2:14 am
okuldan gelen puan eski sisteme göre en fazla 100dü ve 0,8 ile çarpılıyordu.yani okul birincisi en çok 80 puan alıyodu.yeni sistemde okuldan gelecek max puan 500 ve 0,15 ile çarpılacak 100den 500 e çıkması nedeniyle aslında pek bir fark olmadı 0,15 x 5 = 0,75 eski sistemde de 0,8 di yani 0,5lik bir fark var sadece göz boyama yani okul hala çok önemli.
kübra demiş ki,
13 Ağu 2009 12:22 pm
amanın murat yapma da resmen hayatım kaydı desene
Anonim demiş ki,
07 Ağu 2009 11:47 pm
bazı arkdşlar mrk ediodu.işlerine yaraybilr snrm..Yarımağan, bir önceki yıl bir yükseköğretim programına merkezi sistemle yerleştirilen veya ön kayıtla kaydolan adayların yerleştirme puanları hesaplanırken 0.15 ve 0.06 katsayılarının yarısının (0.15 yerine 0.075; 0.06 yerine 0.03) alınacağını belirtti.
melike demiş ki,
07 Ağu 2009 11:55 pm
bu da arkdşlrn dier mrk ettii bi sorunun cwbı..’Yerleştirme puanlarının hesaplanmasına ilişkin de bilgi veren Yarımağan, meslek lisesi ve öğretmen lisesi çıkışlı adayların kendi alanlarındaki lisans programlarına yerleştirilirken yasa gereği ek puan verildiğini söyledi. Yarımağan, bu adayların yerleştirme puanlarına eklenecek ek puanın 0.06 x AOBP olarak hesaplanacağını belirterek, ”Bu puanın da maksimum değeri 30 ediyor. Bunu da dikkate alırsak 575 30=605 Demek ki önümüzdeki yıl belirli programlara girişte alınabilecek en yüksek yerleştirme puanı da 605 olacak’
pesimist demiş ki,
08 Ağu 2009 5:28 am
yeni sınav sisteminde herkesin gözardı ettiği bazı ufak ayrıntılar var bunlardan birincisi ek puan alabilecek okulların(meslek lisesi imam hatip lisesi öğretmen lisesi) ek puanlarında ciddi bir düşüş meydana gelmiştir (ki katsayı farkı oradan kaldırıldığı için kanımca mantıklı bir uygulama hatta hiç kimseye ek puan verilmemeli bu arada ben meslek lisesi öğrencisiyim) çünkü eski sistemde bir meslek lisesi öğrencisinin diploma puanı kaç olursa olsun standart 24 ek puan alıyordu ama bu sistemde getirilen ek puan katsayısı da obp ile çarpılacak yani obp si (yeni sisteme göre) 300 olan bir öğrenci
300 . 0.06=18 ek puan alacak ya da obp si(yeni sistmeme göre yine) 400 olan bir öğrenci
400 . 0.06=24 ek puan alacaktır ama obp si düşük bir öğrenci örneğin 250 olan bir öğrenci
250 . 0.06=15 ek puan alacaktır
yani ek puan alan her öğrenci standartı 30 puan alacak diye bir şey 30 ek puan almak için ya okul birincisi yada diploma notunun 5.00 olması gerekiyor buda çok zor
ikincisi ygs de(ilk sınav) yerleşilecek lisans programları ; meslek liseleri alanlarına gitmek istiyorlarsa bu sınava girmeleri yeterli yani alanına gitmek isteyen bir meslek lisesi öğrencisi yine sadece ortaokul ve lise 1 konularından sorumlu olacak ama burda gözardı edilen nokta şu örneğin 4 yıllık dış ticareti tercih eden bir ticaret lisesi öğrencisi ea1 puan türünü çözüyor ve ek puan alıyordu yeni sistemde de aynısı olacak ilk sınavda ki ea yı çözecek ama eski sistemde aynı bölümü tercih eden bir düz lise öğrencisi de ea 1 puan türünü çözüyordu yeni sistem meslek liseleri açısından bu adaletsiliği de kaldırıyor dış ticareti tercih eden ticaret lisesi dışında ki tüm adaylar(buna bu alanı alan dışı olarak tercih edecek diğer meslek lisesi mezunarıda dahil) sonra ki sınavları yani lys yi çözmek zorunda böylelikle hem meslek liselerinin birbirlernin alanına kayması önlenecek hemde eğitim hayatında sadece akademik eğitim almasına rağmen düz lise öğrencisi sadece lise 1 konularını çözmeyecek işte burada ki en mantıklı iş de bu
ismail erol demiş ki,
12 Ağu 2009 11:09 am
Ben meslek lisesi mezunuyum alanım dısında bı tercıh yaptım ve bu tercıhım tuttu ben gıtmek ıstemıyorum benım bu yıl okuldan gelecek puanım duşermı ?
kübra demiş ki,
13 Ağu 2009 12:19 pm
yha şu nolkul puanlarının son durumu ne olcak artk belırleyn yha bzle oyun mu oynuo bunlar be smdı yerlestıgım halde gitmezsm okul puanı düsüo ama yenı sıstemde okul puanları eskı onemı kaybedecekmiş denıo bu yüzdn avantaj mı olur
sibel demiş ki,
14 Ağu 2009 12:26 pm
bn söz ögrencisiyim bu sene össye grcm ins.bu yeni sistem sizce iyi mi oldu yoksa kötümü bi bilgnz var mı?
sibel demiş ki,
14 Ağu 2009 12:28 pm
nisan ayındaki sınavı gecersem ama hazirandaki sınavı gecemzsem eleniyor muym anlamadm yaaa?
tugba demiş ki,
15 Ağu 2009 12:37 am
ya ben bişi öğrencem lütfen yardımcı olum ben bu yıl sınava girdim konya hadim myo kazandım ama hiçç mi hiç istemiyorum gittim gördüm ailem onay vermio seneye tekrar sınava girsem puanım ne kadar düşücek okul puanı etkisi azaldı bu yıl 64 gelmişti seneye ne gelir düşmş hali yaerm edin lütfene
berkay demiş ki,
15 Ağu 2009 3:20 pm
her şey üss içün……………..
berkay demiş ki,
15 Ağu 2009 3:21 pm
hıma ben bu yeni sistemden bir şey anemeim lütfen anetin
gizem demiş ki,
16 Ağu 2009 6:33 pm
böyle sistemin ………………..ortada bi sistem yok ki
kobayız biz sayın bakanların elinde.dene deneye bildigin kadar türk genci mal zaten…lanet olsun sizin sisteminizede düzeninizede.imamhatiplileri heryere yerlestirebilmek için sistemi mahvettiniz.boynunuz altınızda kalsın inş.
prenses_ demiş ki,
01 Eyl 2009 4:34 am
Ya arkadaşLar okuL puanı kaLksın diyosunuz ama biz boşuna mı okuduk 4 sene ozaman qitseydik dersaneye ya da acık öqretimden okusaydıkk… qeneLL
PRENSES demiş ki,
01 Eyl 2009 4:39 am
Ya arkada$Lar okuL puanı kaLksın diyosunuz ama ßiz ßo$una mı okuduk ya 4 sene ?? ozaman qitseydik dersaneye yada acık öqretimden ßitirseydik Liseyii.. qeneLLikLe okuL puanı düşük oLan arkadaşLar taßiki kaLkmasını isterLer… 4 sene sınavLarda neLer cektik ya sırf okuL puanımız yüksek oLsun diye.. tmm hakLısınız çaLşan insan öSs’de de yapar ama okadar emek harcayan arkadaşLarımıza yazıK oLur…. inşaLLah kaLkmazz kaLkmamaLıı !!!!!!!!!!
ceza demiş ki,
03 Eyl 2009 5:38 pm
hepiniz saçmasınız insanlar bilgi almak istiyor bilgisiz siz bilgi vereceginize bilgi istiyorsunuz ben rapstar olarak saçma buluyorum e-posta ve urımi vermekte sakınca buluyorum
elıf demiş ki,
06 Eyl 2009 5:35 pm
ılahıyat ısteyenlerın sadecebırıncı snava grmesı yeterlımı bıde okul puanımız dscekmı
enes demiş ki,
07 Eyl 2009 1:43 pm
ben oss de yerleştim ama bidaha sınava girmek istiyorum ek puanım nekadar düşer?
Anonim demiş ki,
09 Eyl 2009 2:39 pm
ben şu an univ de okuyorum tekrar sınava hazırlansam okul puanım eskısı gıbı duser mı
Anonim demiş ki,
14 Eyl 2009 12:49 pm
ben neden herkesin bu kadar abarttığını anlamıyorum ki ya okul puanı olmazsa herkes eşit olcak o zamn sınavda gerçekten kim iyi kim kötü ortaya çıkacak bence çalışan herşeyi yapar okul puanı yüksek olanlar daha az mı çalışmak için böyle okul puanı die çırpınıyolar anlamadım. bence okul puanları kalksın.
ilker demiş ki,
14 Eyl 2009 6:45 pm
2009da bir yere yerleştim. 2010′da bir daha sınava girsem okul puanım yarı yarıya mı düşecek?
tuğba demiş ki,
22 Eyl 2009 12:14 am
ufff bendeee aynıı dertdenn yanıyorumm=(( bendee yerlestımm we gtmedımmm puan duscekmıı yenıı sınaw sısıtemındee okull puanımm cokk ıı kaybetmekk ıstemıyorumm..biri bizeeee yardımm etsınnn
murat demiş ki,
23 Eyl 2009 3:23 pm
eet düşecek madem gitmiyceniz yazmayın kardeşim
dilan demiş ki,
23 Eyl 2009 11:51 pm
ben bu sene üniversiteye yerleştim fakat gitmedim tekrardan sınava gircem eski sisteme göre okul puanım düşçek ama yeni sisteme göre nasıl olcak ?????? bilen varsa cevap göndersin hiç bişi anlamadım bu yeni sistemden yha ufff
GÜLDEM demiş ki,
26 Eyl 2009 8:27 pm
arkadaşlar ben hiçbirşey anlamadım bu yök ne yapmaya çalışıyor bildiğim tek şey sınava çok az kaldı
Anonim demiş ki,
28 Eyl 2009 4:52 pm
ya sacmalamayın lisede yan gelip yatıyorsunuz sonrada okul puanı kalksın diyosunuz asıl bu adeletsizliktir bn 4 yıl boyunca okul puanım yüksek gelsin die ders calısıyorumm ayrıca okul puanının etkisi hala cok büyük önceden en yüksek 80 di simdi ise 75
nihan demiş ki,
01 Eki 2009 1:04 pm
bence de haklisin ben de cok calistim ne demek kalksin ya dalgami geciyosunuz. calissaydiniz ozaman
naz demiş ki,
04 Eki 2009 4:58 pm
bu sıstem yenı dıye herhangı bır problemle karsı karsıya kalabılır mıyız bazı seylerın tam olarak oturmamasına dayanarak soruyorum. bırde bu sıstemle unıversıteye gırmak kolaylastı mı yoksa daha mı beter oldu
gülşen demiş ki,
06 Eki 2009 8:52 pm
slm ben geçen yıl sayısal bir bölüme yerleştirildim ama gitmedim e.a çıyım kız meslek lisesi çocuk gelişimi mezunuyum buyıl tekrar sınava giricem nekadar puanım düşer lütfen cvp yazın bu soru kafamı çok kurcalıyo
şimdiden teşekürler
İSHAK ORHAN demiş ki,
08 Eki 2009 8:52 pm
bende celal bayar üniversitesine uluslararası ticaret bölümüne yerleştim ama istemiyorum pdr istiyorum 2010 da tekrar girecem konuştuğum şahıslar hep 20 puan gibi bi kesilme olur diyo ama yinede net bişe bilmediğimi söylemek isterim ama kesileceği kesin
mesut poyraz demiş ki,
07 Eki 2009 1:46 pm
yeni sınav sistemi, çok güzel, tüm öğrencilere hayırlı uğurlu olsun
{ başarılar…}
pınar demiş ki,
12 Eki 2009 3:31 pm
okul puanının azaltılması çok iyi oldu kalkması daha da iii olurdu inş kalkar.her neyse .ya arkadaşlar düşünsenize bu yıl öss ye zamn ayırmak zorundasın çok fazla okul puanı kalksınki rahat rahat hazırlan he sen diyebilirsin ki bunca sene hazırlanmadın şimdi mi hazırlancan ama kimsenn durumunu bilemezsin ki belki bazı arkadaşlar anne babalarını kaybettti oyüsden hazırlanamadı buda haksızlık değilmi tam öss çağında böle bi durum empati kur biras onun yerinde olsan tam da 4. sene okul puanı kalksa senn için bulunmaz bi nimettir herşeye kendi yönünüzden bakmayın başkalrınıda düşünnn……
pınar demiş ki,
12 Eki 2009 3:33 pm
bu sisteme gelince gerçekten önceki sistemde 80 geliyodu birinciye şimdi ise 75 bu mu önemsenmicek bi rakam gerçekten bilien biri yazsın artık ya okadar dersanedeki hocalar takmayın diyolar okul puanını kaldırıldı gibi bişi olmuş o kadar azmış ki ama bu bilgilerlede arada sadece 5 puan var yaaaaaaaaaa……..
ceren demiş ki,
14 Eki 2009 4:10 pm
ya ne oluyo kardeşim bu ne saçma şey adamı delirtmeseler olmuyo sankiiiiiii
rüyaa demiş ki,
14 Eki 2009 11:52 pm
ya bn 2009da tercıh yaptım ve gıtnıcem 2010 nasıl olacak puanlarım çokmu dusecek
Alaattin Kirtisoglu demiş ki,
25 Eki 2009 7:51 pm
ben okul puaninin etkisinin kalktigindan supheliyim arkadaslar onceden 100 uzerinden verilen puan 0.8 ile carpiliyordu simdi okul 1. si 500 puan alacak !!! bu puan 0.15 ile carpilacak en yuksek puan 75 olacak eger bu okul 1. si sinavda fullerse 500 de ordan gelecek yani en yuksek toplam puan 575…. eskiden 100 uzerindendi simdi 500 uzerinden ayni seye geliyo 0.15 ile carpilsa bile aradaki fark ayni kaliyo
Alaattin Kirtisoglu demiş ki,
25 Eki 2009 7:52 pm
ruya kardes seninkide 0.15 ile degil 0.075 ile yani yarisi ile carpilacak…
buket demiş ki,
26 Eki 2009 6:59 pm
arkadaşlar ben 2009 da öss den 330 aldım gıda müh seçtim ancak tıp istiyorum tekkrar öss girmek için 2011 bekliyorum fakat 2010 girersem okul puanı eskisi gibi çok düşüyomu yardımcı olursanız şimdiden tşkler
ERKAN demiş ki,
01 Kas 2009 5:48 pm
öss de sözelden gire biliyormuyuz arkadaşlar yadımcı olursanız sevinirim
özgür demiş ki,
01 Kas 2009 8:49 pm
slm arkadaşlar ben sözelciyim ve sınıf öğretmenliği kazanabilmek için kaç puan gerekli bilen varsa danışsa güzl olur
nilüfer demiş ki,
06 Kas 2009 11:05 pm
LÜTFEN SORUMU CEVAPLAYIN!!!
Ben bu sene yerleştim.Ancak tekrar sınava girmek istiyorum.Yeni siteme göre okul puanlarının ne kadar düşeceği hakkında bi bilgisi olan var mı?
Eray demiş ki,
29 Kas 2009 9:56 pm
Ben bu yıl pamukkale üni. pazarlama bölümüne(yanlış tercih yüzünden) yerleştim. bölümümü hiç sevmiyorum ve de okumak istemiyorum ki büyük ihtimalle de okumucam. bu yıl sınava girersem puan çok kırılır mı? kimi yarı yarıya kırılır, kimi 7 ile 10 puan arası bir kırılma yaşanır diyor delircem walla lütfen biri bişeyler sölesin kafam karma karışık… diploma notum 65 yorumlarınızı bekliyorum esen kalın.
Begüm demiş ki,
02 Ara 2009 6:46 pm
Eray net bişey öğrenirsen bana da yaz lütfen. Ben de deliricem artık bu yüzden. Puan neden düşüyorki yaa.. İnsan yanlış tercih yapabilir ama 2 senesi harcanmaz ki bi insanın bu yüzden. Ben yarıyarıya düşüyo diye biliyorum. Ama katsayı kalkarsa nolucak bilen varsa yazsın.
gizem demiş ki,
02 Ara 2009 8:09 pm
ya ben yeni ünv giriş puanlarını öğrenmek istiorm örneğin istanbul ünv reklamcılık bölümü icin kac puan yapmam gerekio?
mustafa demiş ki,
04 Ara 2009 12:53 pm
idari bilimler bölümünü kkazanman için lys oturumunda türkçe sosyal bölümler ve matemetik yapman gerekiyor ygs den220.989 en düşük puanla yerleşebilirsin
mustafa demiş ki,
04 Ara 2009 12:43 pm
Tercih yapıp yerleşenlerin yeni sistemdede puanları düşecek mi acaba bileniniz var mı???
melek demiş ki,
09 Ara 2009 8:31 pm
şimdi yeni sieteme göre ben şimdi tm de okuyorum ama sayısal dan 2 yıllık sağlık bölümüne gidersem okul puanım 0,3 le mi çarpılacak
cereniko demiş ki,
14 Ara 2009 2:47 pm
bu okul puanı kötü olanların aleyhinemi olur lehine mi
sırın demiş ki,
17 Ara 2009 12:36 pm
oss denasıl olacak
yeşim demiş ki,
17 Ara 2009 10:57 pm
şu sistemi bir rayına oturtsunlar artık yazık yani öğrencilere de yazık.Artık düzgün bi bilgi versinlerde onlarda rahatlasın bizde!!!!
BİYOLOJİCİİİİİİİ demiş ki,
19 Ara 2009 9:40 pm
yha aslında obp eskisi gbi devam etse daha güzel olur neden bi düz lise ğrencisiyle anadolu lisesi öğrencici arasında fark olmasınki(sonuncu olan bi anadolu lisesi öğrencisi olsa bile)ve anı seyde bir düz liseögrencisiyle meslek lisesi ögrencisi bir tutulmamalı… ama unutmamamız gereken bir şey de varki türkiyede yaşıyoruz arkadaşlarr her gün yeni birşey yeni bir sistemle karşılaşabilriz en iysi biz elmizden geleni yapalımm bu tür konularda takılı kalmayalımmm…
BİYOLOJİCİİİİİİİ demiş ki,
19 Ara 2009 9:46 pm
bu arada arkadaşlr unutmadan artık su zamanda önemli olan üniversiteye girmek değil cünkü gereginden fazla zatn üniversitemiz var önemli olan güzel bir üniversite güzel bir bölüm ve ileride iş imkanı olan bir meslek sahibi olmamız ve umarım hepimiz istedğmiz hedflerimize ulaşırızz…
Güven Haşim demiş ki,
20 Ara 2009 1:54 pm
Arkadaslar bn Samsun fen ‘ deyim okul puanı durumu çok zoruma gidiyordu çünki notlarm 3 ve 4 aralığında ağırlıklı yıl sonu notum 71.02 bnm ilkokulda bile okul notlarm iyi değildi fen ‘ demi iyi olucak
o yüzden seviniyorm puanların etkisinin azaldığına
emrah demiş ki,
21 Ara 2009 11:31 am
slm arkadaslarr bu yenı sınav sistemii ile bilgisii olan arkadslarr lütfen benı eklesınn biigii alamk icinn suc_ceza0021@hotmail.com bu yenoı sınav sistmınde ouanlar düsecekmı ben bu sene adnan menders üniversitesine yerlestımm yıne bu sene sınava girsemm opuan düsecek mıı bölümden memun olmadıgım icin yine girmeyı düsünüyorumm bu konuda bana yardımcı olacak bılgıı verecekk arkadaslara seslenıyorumm bana bilgii verınn her zaman burayı takıp edemedıgım ıcın msn adresımı ekleyıpp bılgıı vermek ısteyenn arkaslarr lutfenn ekleyınn neyse simdiden sagolun allaha emanet olunn
Anonim demiş ki,
21 Ara 2009 12:08 pm
dkomsoigdmeoidm
GONCA GÜL demiş ki,
31 Ara 2009 10:17 pm
ARKADAŞLAr sistem değişti daha iyi oldu palavralarına inanmıyali lütfen bu hükümete yarana bilmek için imam olmak lazım………………………..
rrrr demiş ki,
02 Oca 2010 8:37 pm
tam olarak okul puanının etkisi neeeeeeeeeeeee
nnn demiş ki,
04 Oca 2010 12:30 am
sırf imam hatpler için bütün mesleklerın katsayısıyla oynuyorlar.bız katsayımızdan memnunuz.alan degısıklıgı yabmak ısteyen bastan o bolüme girmeseymıs bızım sucumuz ne kı..
haticeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeees demiş ki,
16 Oca 2010 4:32 pm
ben anadolu öğretmn lisesi mezuuyum 2009 da yerleştim ama bölümümden memnun değilmmmmmm ve bu yıl tekrr gireceğim okulun bana verdiği puan ek puanmımla 91.5 di şimdi kırılsa ne kadar gelir okuldn lütfeeeeeeeeeeen yardımmmmm
sümeyye demiş ki,
31 Oca 2010 7:49 pm
arkadaslar bende meslek liseliyim ve yeni sınav sisteminden hiç bişey anlamadııııııııııııııııııımmmmmmmmmmmm.lütfennnnnnn bana yardımcı olurmusunuz?????ilk sınavı gectikten sonra ikinci sınava girmek gerekiyomu.ben cocuk gelişimi okuyorum bana lütfen yardımcı oluuuunnnnn.
shelannnnnn demiş ki,
15 Şub 2010 4:54 pm
ya arkadaşlar ben düz lisede okuyorm … sözel bölümündeym ama bu bölümü seçtiğim için çk pişmanm şimdi istedğim blüm fizik tedavi.. bazı üniwersitler say 1 den alıo (say1 de herhalde ilk yani ygs den alcağmz puanla girileck bölmler)benm o üniwersitelern bu bölümüne girebilme ihtimalm var mı?
sibel demiş ki,
01 Mar 2010 3:06 pm
arkadaşlar ben de 291 puanla turizm animasyonu bölümüne yerleştim 2009 da ve kayıt yaptırmadım,bu yıl tekrar sınava giricem kaç puan kırılıyor yeni sisteme göre ve puanlar kırılıcaksa bütün aşamalarda gerçekleşicek mi bu durum yoksa ilk aşamaya mahsus bişey mi?
gokce demiş ki,
05 Mar 2010 8:13 pm
mrb arkdslr öncelikle
bn bi fen lisesi öğrencisi olarak bu katsayı değişikliklerini asla adaletli bulmuyorum . .normal statüde okuyan adam el ense yaparken biz çalıştık hm de çk.. sonuç olrk siyasi bazı emeller dogrultusunda hakkımız olan bizden alındı..fen lisesi ögrencileri olarak kınamaktan baska bişey gelmiyor elimizden ne yazık ki
sinem (denizliden) demiş ki,
24 Mar 2010 10:34 am
mrb arkadaşlar ben de bu sene sınava grmek istiyorum çok da çabalıyorum ama şu sistemn değişip durması yok mu beni delirtiyo ne demek ya resmen hayatımzla oynuyolar bu kadar bastmi ya biz çalışalım çabalayalım emeğimzn karşılığı koca bi HİÇÇÇ!! olsun size de sisteminize de yökünüze de…
hnd demiş ki,
02 Nis 2010 11:35 am
bn daha once 2yıılk bı yer tercıh ettım 1.dönm sonunda okukda kaydımı sıldrdım sımdı tekrr gırıcem benım okudan gelen puanımn hepsı kırılıcak mı açıköğretım yazmayı düşüyorum.ama örgün öğretımde secebılırmıyım yanı cok mu kırıyorlar puanımı
şanssz güzel :(((ı demiş ki,
13 Nis 2010 11:57 am
ben gecen sene tercih yaptım ve yerlseştim ltfen biri bana kaç puanım düşe bilir sylesin kafayı yiycem yoksaaaa cewap beklıyorummmm ltfennnnnnnnnnnnnnnnnnn
dilek demiş ki,
23 Nis 2010 4:05 pm
ben meslek lisesi öğrencisiyim.ve okul birincisiyim bana ygs de kaç puan verecekler.
bana cvp verirsiniz cok sevinirim
abdulmelik demiş ki,
25 Nis 2010 4:45 pm
ya arkadaşlar ben tm öğrencisiyim.alan dışı (sözel üzerinden) sınava girersem mutlak kaç puan kaybederim…
serkan demiş ki,
28 Nis 2010 9:26 pm
aöbp kalkması lazım çünkü haksızlıkva bazı okullar kolay sorar bazıları zor kopya çeken oluyor çalışan adam ygs lgs yapar adam yalakacı hoca iyi veriyor son ra yüksek geliyor kesinlikle kalkması lazım 2011 çok daha düşer
serkan demiş ki,
28 Nis 2010 9:33 pm
eger okulda yazılı olacaksa bütün okullarda aynı soru olmalı ki adaletsizlik olmamasın ve hocalar sürekli degişmeli
serkan demiş ki,
28 Nis 2010 9:35 pm
herkeze lgs ve ygs başarılarr
fatma demiş ki,
30 Nis 2010 4:35 pm
ben 2009da bir myo yerlestm fakat bir ay sonra bıraktım gitmedim ancak kaydımıda sildirmedim smdi panlar acıklanmıs benm gelen bu sonuc düşmüş halimi puanımın yoksa düşecekmi ne zman düşecek ne kadar lütfen cvp vern
ALPAY demiş ki,
07 Tem 2010 11:10 pm
örneğin 2009 okuldan 70 gelen birine şimdi kaç puan gelecek…yardımlarınız için teşekkür ederim.
önemi yok!!!!!!!!!!!!!!!! demiş ki,
13 Tem 2010 6:21 pm
ben 2010 ygsde okul birincisinden yüksek puan aldım ama aramızdaki uçurum olan okul puanı beni bitirecek ösym duy sesimizi bu vebal seni yakar!! biz kopya çekemiyoruz diye suç bizimmi ben dürüstüm diye neden yakıyosunuz beni söyleyin!!!!!!!!!!!!!!!benim gibi binlerce öğrencinin ahı üstünüzde
önemi yok!!!!!!!!!!!!!!!! demiş ki,
13 Tem 2010 6:22 pm
2010 ygsde okul birincisinden yüksek puan aldım ama aramızdaki uçurum olan okul puanı beni bitirecek ösym duy sesimizi bu vebal seni yakar!! biz kopya çekemiyoruz diye suç bizimmi ben dürüstüm diye neden yakıyosunuz beni söyleyin!!!!!!!!!!!!!!!benim gibi binlerce öğrencinin ahı üstünüzde
seda demiş ki,
02 Eyl 2010 3:03 pm
ya ben bu sene sınava girdim ve yerleştim bir daha sınava girsem ne kadar punım düşer cvplarınızı bekliyorum
mehmetttt demiş ki,
22 Eyl 2010 2:48 pm
arkadaslar yerlesen arkadaslar tekrar sınava gırerse nekadar puan kırılır bılenınız varmı
ece demiş ki,
25 Ara 2010 1:30 pm
merhaba ben 2 yıllık bit bölüm kazandım fakat gitmedim okul puanım 4 yıllık kazanıpta gitmeynlerin derecesinde mi kırılacak yoksaa daha az mı?bir fikri olan lütfen cevap versiiin…